Układ hamulcowy bez wątpienia jeden z najważniejszych elementów w każdym pojeździe. Ze względu na to, warto wiedzieć, jak prawidłowo o niego dbać. Najważniejsze jest regularne sprawdzanie stanu klocków i tarcz hamulcowych - w razie jakichkolwiek uszkodzeń konieczna jest ich jak najszybsza wymiana. Ponadto bardzo ważne jest odpowietrzanie układu hamulcowego - można to zrobić samodzielnie bądź udać się z tym do specjalisty. To bardzo istotny system od którego prawidłowe działanie uzależnione jest bezpieczeństwo jazdy każdego kierowcy. Niesprawne hamulce to tylko krok do groźnego wypadku. Układ hamulcowy powinien być regularnie sprawdzany, a podzespoły wymieniane wraz z postępującą eksploatacją.
Obecnie powszechne są układy hamulcowe cierne. Zaliczają się do nich hamulce bębnowe oraz tarczowe. Konstrukcje znacznie się od siebie różnią, ale ze względu na lepsze odprowadzanie ciepła i lepszą wydajność hamulce tarczowe powoli wypierają technikę bębnową.
Ciężar [kg]:1,064Pojemność [litr]:1DIN / ISO:ISO 4925 Class 3DIN / ISO:ISO 4925 Class 4
DIN / ISO:ISO 4925 Class 6Temperatura wrzenia [°C]:265Punkt wrzenia [°C]:170uwzględnić informację serwisową:Specyfikacja wg DOT:DOT 4Specyfikacja wg DOT:DOT 4 LV
Ciężar [kg]:5,32Pojemność [litr]:5DIN / ISO:ISO 4925 Class 3DIN / ISO:ISO 4925 Class 4
DIN / ISO:ISO 4925 Class 6Temperatura wrzenia [°C]:265Punkt wrzenia [°C]:170uwzględnić informację serwisową:Specyfikacja wg DOT:DOT 4Specyfikacja wg DOT:DOT 4 LV
Ciężar [kg]:0,266Pojemność [litr]:0,25DIN / ISO:ISO 4925 Class 3DIN / ISO:ISO 4925 Class 4
DIN / ISO:ISO 4925 Class 6Temperatura wrzenia [°C]:265Punkt wrzenia [°C]:170uwzględnić informację serwisową:Specyfikacja wg DOT:DOT 4Specyfikacja wg DOT:DOT 4 LV