Pióro wycieraczki - wybierz markę
Pióra wycieraczek
Wycieraczki samochodowe to bardzo często niedoceniany element naszego samochodu. O ich istnieniu przypominamy sobie często dopiero wtedy, gdy zaczyna padać. Właśnie w takich sytuacjach sprawne pióra wycieraczek to podstawa. Jeśli nie zadbamy o ich odpowiedni stan to najprawdopodobniej przy najbliższej ulewie lub opadach śniegu będziemy mieli spore problemy z widocznością przez przednią szybę, co negatywnie wpłynie na nasz komfort oraz bezpieczeństwo.

ALFA ROMEO

AUDI

BMW

CHEVROLET

CITROËN

DAEWOO

FIAT

FORD

HONDA

HYUNDAI

KIA

MAZDA

MERCEDES-BENZ

MITSUBISHI

NISSAN

OPEL

PEUGEOT

RENAULT

SEAT

SKODA

SUBARU

SUZUKI

TOYOTA

VOLVO

VW

ASTON MARTIN
.png)
BMW (BRILLIANCE)

CADILLAC

CHRYSLER

CUPRA

DACIA

DAIHATSU

DODGE

FERRARI

FORD AUSTRALIA

FORD OTOSAN

FORD USA

GMC

HUMMER

INFINITI

ISUZU

IVECO

JAGUAR

JEEP

LADA

LAMBORGHINI

LANCIA

LAND ROVER

LEXUS

MAN

MASERATI

MAYBACH

MG

MINI

PORSCHE

RAM

RANGER

ROLLS-ROYCE

ROVER

SAAB

SMART

SSANGYONG

TATA

TESLA

VAUXHALL
Historia wycieraczek samochodowych
Na pomysł stworzenia wycieraczek samochodowych wpadła Mary Anderson, która pochodziła z Kalifornii. Doprowadziła do opatentowania swojego wynalazku w 1903 roku. Nikłe zainteresowanie producentów samochodów tym udogodnieniem sprawiło, że w 1920 roku kobieta zrezygnowała z praw do swojego wynalazku. W podobnym czasie na ten sam pomysł wpadł Irlandczyk, który próbował swoim pomysłem zainteresować ówczesnych producentów pojazdów. Żadne z wynalazców nie zarobiło jednak na swoim innowacyjnym pomyśle, a w 1920 roku koncern Cadillac postanowił wprowadzić do swoich samochodów wycieraczki. Zaledwie dwa lata później montowane one były już w każdym produkowanym pojeździe.
Jak działa pióro wycieraczek
Pióra wycieraczek stanowią długi kawałek gumy o odpowiedniej mieszance i kształcie, które za pomocą ramienia i silniczka przesuwane są po powierzchni szyby, usuwając tym samym krople wody z jej powierzchni. Obecnie rozróżniamy dwa rodzaje piór wycieraczek. Są to pióra przegubowe oraz bezprzegubowe. Te pierwsze do niedawna były jedynymi, jednak z czasem niedoskonałości tego rozwiązania doprowadziły do stworzenia nowszej konstrukcji. Pióra przegubowe oprócz cienkiego paska gumy posiadają stelaż składający się z metalowych elementów. Rozwiązanie to jednak jest problematyczne przy dużych prędkościach, gdzie zawirowania powietrza odrywają pióro od szyby, a także zimą, kiedy przeguby mogą zamarznąć i skutecznie usztywnić naszą wycieraczkę. Pióra bezprzegubowe doskonale radzą sobie z powyższymi przypadłościami. Ich budowa jest znacznie prostsza i opiera się na wyprofilowanym elemencie metalowym, który powleczony jest gumą oraz tworzywem sztucznym.
Usterki piór wycieraczek
Wraz z użytkowaniem na powierzchni gumowych piór wycieraczek pojawiają się drobne uszkodzenia, które powodują niedokładne oczyszczanie naszej szyby. Powstają utrudniające widoczność smugi, a sama wycieraczka zamiast osuszać, zaczyna rozmazywać wodę na jej powierzchni.